למה-ומי-צריך-אתר

למה ומי צריך אתר?

הקמת אתר אינטרנט
כיום רוב העסקים (גם עסקים קטנים מאוד יחסית) דואגים לנוכחות אינטרנטית
בעלי העסקים מבינים את החשיבות של הקמת אתר אינטרנט עסקי
בסך הכל בהשקעה לא גדולה של כסף, ניתן להחזיק אתר אינטרנט שיכול לעזור בשיווק, בפרסום, ביחסי הציבור ואף כמובן למכור מוצרים ושרותים דרכו.
בעצם אתר אינטרנט זה הכרחי ברמה זהה לכתובת וטלפון של העסק, זה בעצם גורם לעסק להיות פעיל גם כשבפועל אתה לא בעסק. זמינות מלאה ללקוח
בעצם הוא יכול לקבל את המידע המלא על העסק גם בלי בעל העסק יצטרך להתעסק בזה תדיר.

למה בכלל צריך אתר אינטרנט?
אם אתם עוסקים במכירה של מוצרים דרך אתר אינטרנט, אז כמובן שהתשובה מאוד ברורה, אבל רוב העסקים שיש בבעלותם אתר אינטרנט עסקי, אינם מוכרים מוצרים או שרותים דרך האתר.

אז למה הם צריכים את כל כאב הראש וההוצאות הכספיות?
כל עסק צריך שיהיה לו אתר, לפחות בסיס, אתר עונה על הצרכים הבאים  :

לקוחות מצפים שיהיה לנו אתר אינטרנט
רבים מהלקוחות הפוטנציאלים לפני רכישה בעסק, גולשים לאתר האינטרנט של העסק לקבל מידע ולהתרשם ממנו. אם לא ימצאו אתר, יתכן וילכו לראות את האתר של המתחרים. זהו בעצם כרטיס הביקור של כל עסק.
אם פעם אנשים היו הולכים לחפש עסקים בדפי זהב, כיום אחוז הולך וגדל של אנשים מתחיל כל קניה או רכישת שרותים בחיפוש אינטרנטי.
אם אתר האינטרנט שלנו יעלה בחיפושים של לקוחות פוטנציאלים, הם יכנסו לאתר וחלקם יהפכו ללקוחות.

דרך להעביר מידע לציבור
האתר משמש לנו לוח מודעות לגבי המוצרים והשרותים שלנו. דרכו אנו יכולים למסור מידע רב על עצמנו ולשמור אותו מעודכן בקלות וללא הוצאות גדולות.
בקום להדפיס פליירים להשתמש במדיה הדיגיטלית.

דרך לשמור על קשר עם לקוחות 
כשלקוח קונה בחנות הוא משלם ותם הקשר שלנו איתו,  בעזרת האתר אנו יכולים לשמור על קשר עם הלקוחות, להעביר להם מידע על חידושים ומבצעים,
בנוסף ללקוח תמיד יותר קל לחזור לעסק שהייתה לו חוויה חיובית איתו, ולכן בעצם אתר אמין שומר על הלקוחות.

הגדלת התפוצה והמודעות למותג
גם חנות פיזית יכולה להנות ממכירות בעולם הוירטואלי דרך אתר האינטרנט וכך לפנות לקהלי יעד רחבים יותר מבחינה גאוגרפית.

הוכחת מומחיות
בעיקר במקצועות חופשיים, אבל לא רק, אפשר להראות את מקצועיותנו ללקוחות פוטנציאלים. לדוגמה על ידי כתיבת מאמרים בתחום שלנו. הצבת תמונות דוגמה של צלמים ועוד.

חסכון בזמן
מכיוון שבאתר אנו יכולים לשים מידע רב על שרותינו ומוצרינו, חלק מהלקוחות היוצרים קשר כבר קבלו מידע רב החוסך לנו את זמן ההסבר והשכנוע.

איזה סוגי אתרים יש?

דף נחיתה:
דף נחיתה זהו עמוד אינטרנט שמשמש להבאת גולשים מקמפיין שיווקי, הדף צריך להיות ממוקד, משכנע ומוכר, על מנת להמיר את הגולש ללקוח.

one-page:
בעיקרון זהה לדף נחיתה אך מכיל יותר תוכן, ובד”כ מכיל תפריט פנימי לדף, על מנת לפשר גישה קלה למידע שבו.

אתר תדמית:
אתר שמציג תוכן ומידע על העסק תכנים שיווקיים, תמונות, דרכי התקשרות וכו’.
מאמרים פוסטים סוג של כרטיס ביקור מורחב להראות את העסק בצורה מקצועית ולאפשר ללקוח בעצם להכיר את העסק, ולאפשר התקשרות , ולתת מענה על שאלות נפוצות (מאמרים, דרכי התקשרות ועוד).

אתר קטלוג:
מציג את מוצרי העסק בצורה מפורטת בעצם מגיש ללקוח את כל הידע על המוצר בלי להגיע פיזית ולראות, אך הוא אינו מציג מחירי מוצר ואינו מאפשר קניה דרכו, הוא רק אתר מידע.

למעשה השלב הבא באתרי קטלוג הוא חנות קנייה לכל דבר.

אתר חנות:
בנוסף לאתר קטלוגי הוא מציע אפשרות רכישה של המוצר,
היתרונות הם שהחנות פועלת 24 שעות ביממה, ניתן לבצע קניה סלקטיבית תוך השוואת מחירים מהירה מול חנויות אחרות, זמן ההתבוננות נוח.

אתר פורטל:
אתר שהוא שער כניסה, למידע בנושאים ספציפיים או מגוונים, למשל אתר חדשות הוא מכיל הרבה תוכן מערכת פורומים ותגובות גולשים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט